درباره ایده بازار دیجیتال سفیران سلامت

با پیشرفت تکنولوژی و ورود فناوری به تمامی عرصه های زندگی، محتوای ارزشمندی که در بستر این تکنولوژی‌ها تولید می‌شود، یکی از روش های رسیدن به اعتبار، سرمایه اجتماعی و یک عامل تمایز در جامعه به شمار می آید. در واقع تولید محتوای با ارزش و ارائه گفتمان مناسب با جامعه مخاطب، عامل کلیدی برای موفقیت در بستر فناوری پیشرفته است. در ایده بازار دیجیتال سفیران سلامت، ظرفیت های ملی تولید محتوایی که می توانند بر بستر فناوری و تکنولوژی پیشرفته ارائه شوند، بررسی خواهند شد و تلاش می شود از این ظرفیت‌ها در جهت بهینه سازی بسترهای فناوری استفاده شود. تولید محتوای مناسب در زندگی امروزی ما یکی از چالش برانگیزترین مباحث است. از این رو و با توجه به اهمیت و ارزش این امر، بر آن شدیم تا در حاشیه برگزاری اولین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال سفیران سلامت، برای نخستین بار ایده بازار دیجیتال با محوریت سلامتی، خود مراقبتی و سبک زندگی سالم نیز برگزار کنیم.

اهداف ایده بازار دیجیتال سفیران سلامت

تمرین کارگروهی و فرایند تولید مبتنی بر کارگروهی

  • ایجاد ارتباط بین رشته های سلامت در راستای افزایش تعاملات علمی و فنی
  • ارتقای تولید محتوای سلامت در کشور و تقویت سلامت دانش بنیان مبنی بر فناوری نرم افزار
  • شناسایی و فعال کردن ظرفیت های نهفته تولید محتوا دیجیتال در کشور
  • هدایت استعداد ها برای تولید محتوای دیجیتال ارزشمند
  • ایجاد بستری برای پرورش خلاقیت در علاقه مندان حوزه تولید محتوای دیجیتال
  • ایجاد بستری برای حمایت از تولید کنندگان محتوا
  • بسترسازی برای تولید محتوای ارزشمند در راستای رسانه های دیجیتال سلامتی
  • پرورش ایده های خلاقانه
  • بسترسازی برای گسترش و تشویق علاقه مندان این حوزه در جهت کارآفرینی
  • آموزش و ارائه مبانی تولید محتوای دیجیتال با محوریت سلامتی
  • ایجاد بستری برای فرهنگ‌سازی در راستای تولید محتوای با ارزش دیجیتال

 موضوعات و بسترهای ایده بازار دیجیتال سفیران سلامت

بسترها

کلیه محتواها برای استفاده در پنج بستر تولید می شوند که عبارتند از:

  1. سامانه پایگاه اینترنتی (Web Application)
  2. برنامه تلفن همراه (Mobile phone application)
  3. برنامه رایانه شخصی (Windows Application)
  4. برنامه تلوزیون های هوشمند (Smart TV Application)
  5. واقعیت افزوده (Virtual Reality)

موضوعات

موضوعات عمده حوزه سلامت برای تولید محتوای مناسب به شرح زیر در نظر گرفته شده است:

  • آموزش پزشکی
  • مشاوره سلامت
  • دارو و درمان
  • خود مراقبتی
  • سبک زندگی سالم
  • ورزش و سلامت
  • پیشگیری
  • سلامت خانواده

کلیه علاقه مندان می بایست تا تاریخ ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. ثبت نام به صورت گروهی و در گروه های ۳ تا ۵ نفری خود انجام می شود. هر یک از گروه ها براساس یکی از موضوعات و بستر های ذکر شده، به ارائه ایده، پرورش سناریو و الگوریتم مورد نظر خود اقدام می کنند. لازم به ذکر است که مدت این ایده بازار سه روز می باشد و برگزیدگان در اختتامیه جشنواره ملی رسانه های دیجیتال سفیران سلامت معرفی خواهند شد. علاوه بر اهدای جوایز نفیس به برندگان تسهیلات ویژه ای جهت عملیاتی کردن ایده ها نیز برای آنها در نظر گرفته شده است.

 

ثبت نام